Siguranța școlară, subiectul unei activități preventiv-educative derulată la Școala Gimnazială „Ștefan Bozian” din Șeitin

By | 21/02/2019

Școala Gimnazială „Ștefan Bozian” Șeitin a fost joi, 21.02.2019, gazda unei acțiuni de informare și prevenție pe linia prevenirii violenței verbale, fenomenul de tip bullying în școli, precum și a consumului de droguri. Evenimentul, la solicitarea conducerii Școlii Gimnaziale (d-na director Prof. Măietic Ionela), prin implicarea Comisiei pentru probleme culturale, de învățământ, sportive, de tineret, și de turism a Consiliului Județean Arad (dl. Adrian Cătălin Butunoi)  a fost organizat în cadrul activităților Comisiei Județene de Monitorizare a Activității Preventive – OMAI 119/2017 și a Programului de Prevenire a Delicvenței Juvenile și a Victimizării Minorilor. Acțiunea preventiv-informativă fost coordonată de domnul subinspector Aradan Constantin Marius și domnul agent șef Tocan Ciprian (din cadrul IPJ Arad, Compartimentul de Analiză și Prevenirea Criminalității) și domnul asistent șef adjunct Vereș Alexandru, la care au participat reprezentanții Inspectoratului Județean de Jandarmerie Arad (Locotenet Valentin Bosoncea) DGSPC Arad (inspector Raluca Gheorghe și inspector Sorin Roșca), Arhiepiscopia Aradului (arhim. Conf. Univ. Teofan Mada, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Timotei, Arhiepiscopul Aradului), Asociația Pro Prietenia (sociologul și criminologul italian Luca Vincenti). De asemenea, la eveniment au participat și d-na Claudia Untaru (ziaristă la Jurnalul de Arad), precum dl. Totorean Mircea-Sabin, Primarul comunii Șeitin. La acest atelier au fost prezenți un număr de 130 de elevi și eleve ai Școlii Gimnaziale din Șeitin, care au arătat un viu și real interes față de subiectele discutate, adresând întrebări.

Pe parcursul întâlnirii au fost tratat teme și problematici legate de fenomenul îngrijorător de tip bullying și al dependențelor vechi și noi care împiedică dezvoltarea umană integrală.  Fenomenul de tip bullying reprezintă un factor de risc pentru abandonul școlar și delicvența juvenilă. Elevii care agresează sunt de 5 sau 6 ori mai predispuși să se implice în acțiuni antisociale la vârsta adultă. Cam aproximativ 160 000 de copii (la nivel mondial) nu merg zilnic la școală datorită presiunii psihologice, anxietății și depresiei cauzate de comportamentele negative de tip bulying, iar într-un an calendaristic aproximativ  13 000 000 de copii au probleme psiho-comportamentale datorită agresării bullying. Cei sever agresați se află în situația de a întrerupe școala de teama că ar putea fi agresat din nou, chiar  expunerea la forme repetate, ușoare de agresare îl predispune pe copil la a avea/dezvolta numeroase probleme de sănătate mentală : depresie, anxietate, tulburări de comportament alimentar etc. De aceea, trebuie propuse, printre altele, exemple de bună practică a celor care au reușit să depășească o asemenea situație.

(Citit de 31 ori)